top of page

/sztuka

Głównym celem konkursu na partyturę graficzną jest rozpowszechnienie wśród młodzieży, studentów oraz absolwentów uczelni artystycznych wiedzy o alternatywnych, nienutowych zapisach kompozycji muzycznych. Do udziału
w konkursie zostaną zaproszone szkoły i uczelnie artystyczne
z całej Polski.

Uczestnicy konkursu będą walczyć o nagrody pieniężne, a prace laureatów zostaną pokazane na zorganizowanej specjalnie na tę okazję wystawie oraz zostaną wydane w formie albumu pt. "Partytury graficzne. Mistrzowie
i uczniowie".

W albumie koło prac młodych artystów znajdą się również niepublikowane dotąd partytury polskich klasyków tego gatunku np. Kazimierza Pyzika, Olgi Szwajgier. Wydarzeniu będą również towarzyszyły warsztaty tworzenia partytur graficznych.

 

PROJEKT W PRZYGOTOWANIU

partytury graficzne

KONKURS

Muzykę można narysować i namalować!  Obraz można zagrać!

 

 

Prowadzący: Bożena Boba-Dyga, Olga Szwajgier, Janusz Pater, Kazimierz Pyzik

 

 

IDEA WARSZTATÓW PARTYTUR GRAFICZNYCH

 

1. Zainteresowanie pokolenia młodych twórców XXI wieku tą dziedziną sztuki oraz przeniesienie w czasie wartości powstałych w sztuce XX wieku w nową epokę;

2. Syntezę sztuki - muzyki i plastyki w jednym dziele; uwrażliwienie środowiska plastycznego na muzykę, otwarcie wyobraźni w kierunku tworzenia obrazu, w którym zaklęta jest muzyka i który przeznaczony jest do inspirowania muzyka do improwizacji.  Zainspirowanie do zainteresowania graficzną interpretacją muzyki i jej graficznym zapisem, a zarazem podniesienie poziomu estetycznego zapisu graficznego, tworzonego przez muzyków, uwrażliwienie ich na kolor
i powiązanie go z barwą muzyczną, uwrażliwienie na kompozycję plastyczną i powiązanie jej z kompozycją muzyczną, wplatanie gestu i ruchu, wykorzystanie słowa, myślenie wielowarstwowe.

 

warsztaty

3. Współpraca twórcza – zainspirowanie plastyków i muzyków, a także aktorów do pracy nad wspólnym dziełem, pokazanie empirycznych wartości splatania talentów, energii, siły twórczej we wspólnej pracy, wspierania się i uzupełniania.

bottom of page